Analiza poslovanja i uvođenje KPI
Analizirati poslovanje i uvoditi KPI (ključne pokazatelje uspješnosti)? Pa, zar baš moramo? Nije li najvažnije dobro prodavati i ostvarivati tržišni rast? Teško je dati odgovor što je kod upravljanja poduzećem najvažnije, ali sa sigurnošću možemo reći da analiza poslovanja pripada temeljnim postupcima koji su neophodni kako bi uprava poduzeća znala je li put na kojem se nalazi upravo onaj na kojem želi biti. Što analizirati? Najčešće su predmet analize financijski i poslovni izvještaji. Stoga za njihovu analizu često kažemo da je “krvna slika” poduzeća iz koje možemo dijagnosticirati sve dobro, ali i ono loše što se događa u poduzeću. Takva analiza daje nam i naznake gdje se u budućnosti mogu očekivati poremećaji ili krize u poslovanju. I još nešto… ne zaboravite na konkurenciju i tržište. Bez njihove analize naša nam se slika može učiniti puno boljom nego što stvarno jest.
Želite li da vam pomognemo kreirati KPI svakog sektora?
Nazovite nas!
Bez KPI (ključnih pokazatelja uspješnosti) naše je poduzeće kao brod bez kormilara, kao avion bez kokpita ili automobil bez komandne ploče. Upravo KPI na razini Executive razine kao i na razini svakog sektora omogućavaju menadžmentu da jasno i pravovremeno zna što se događa s poduzećem i gdje se nalazi „kvar“. U postavljanju KPI primjenjujemo BSC metodu (Balanced ScoreCard) koja prati KPI na četiri razine (Financije, Kupci/prodaja, Procesi (svi sektori), Zaposlenici). Svaki sektor ima svoje karakteristične KPI koji trebaju biti logički i matematički povezani s financijskim KPI postavljenim na razini cijelog poduzeća. Nije komplicirano, ali traži dobro razumijevanje poslovanja. I naravno, nakon što se odlučimo koje ćemo KPI pratiti dolazi onaj teži dio, a to je postavljanje ciljnih vrijednosti – brojeva.