fbpx
B(V)LOG

Employer Brand(ing) u funkciji razvoja poslovanja

Izgradnja pozitivnog imidža poslodavca, narodski rečeno „Employer Branda“, postaje sve važnija tema u modernom razvoju poslovanja. Možemo slobodno reći kako Employer Branding predstavlja čitavu jednu filozofiju i mindset koje poslodavci koriste kako bi privukli, zadržali i razvijali kvalitetne zaposlenike te stvorili prepoznatljivu i atraktivnu sliku svoje organizacije na tržištu rada.

Employer Brand izvire iz vrijednosti i kulture organizacije, a fokusira se na stvaranje privlačne slike poslodavca koja će s jedne strane privući potencijalne posloprimce, a s druge strane zadržati trenutne zaposlenike u organizaciji. Kako bi se postigao uspjeh u primjeni najboljih praksi Employer Brandinga, organizacije moraju pronaći jedinstveni i autentični način za prenošenje svojih poruka utemeljenih u vrijednostima, ciljevima i kulturi na potencijalne i trenutne zaposlenike. Ovisno o specifičnostima same organizacije, komunicirati se može različitim marketinškim kanalima poput društvenih medija, web stranica, sajmova obrazovanja i zapošljavanja te drugih aktivnosti.

U širem smislu, primjena Employer Brandinga može biti vrlo raznolika i ovisi o različitim faktorima, kao što su veličina organizacije, industrija, ciljna skupina i sl. Međutim, što će se točno i kako raditi obično je definirano tzv. Employer Branding strategijom. Takva sveobuhvatna strategija uključuje dubinsko shvaćanje brenda organizacije kao poslodavca; korištenje prikladnih marketinških alata u komuniciranju vrijednosti organizacije; usuglašenost interne komunikacije s eksternom komunikacijom; ton, učestalost i kvalitetu online prisutnosti kroz relevantne sadržaje; upravljanje stečenom reputacijom te ulaganje u edukaciju i perpetuirajući razvoj zaposlenika.

Za razliku od eksterne, interna komunikacija nažalost ne uživa dostatnu pozornost u javnom diskursu. Često se dogodi da organizacija „na van“ izgleda sjajno (između ostalog i zato što pozamašno ulaže u marketing i PR), dok iznutra trune ili se nosi s vrlo ozbiljnim izazovima koji prije ili kasnije počnu nagrizati kadrovsko tkivo. Interna komunikacija ključna je aktivnost kojom se postiže to da se postojeći zaposlenici osjećaju cijenjenima i važnima za organizaciju. To se također može postići kroz uključivanje zaposlenika u procese donošenja odluka, pružanje mogućnosti razvoja karijere te kontinuirano ulaganje u edukaciju zaposlenika.

S druge strane, online prisutnost je važna, no ne smije biti sama sebi svrha. Jačanje i kontinuirani razvoj online prisutnosti aktivnost je koja se odnosi na stvaranje kvalitetnih i relevantnih sadržaja te distribuiranje istih putem društvenih medija, web stranica, blogova i drugih online kanala. Budući da je Employer Brand(ing) svojevrsni hibrid marketinga i ljudskih resursa, online aktivnosti ključne su za privlačenje potencijalnih kandidata za zaposlenje, dok istovremeno omogućuju uspostavljanje pozitivne slike organizacije.

Upravljanje reputacijom poslodavca može uključivati praćenje povratnih informacija zaposlenika, javnih objava na društvenim medijima, ocjena na web stranicama i drugih izvora kako bi se dobio uvid u to kako organizacija izgleda izvan „zidina“ tvrtke. Na taj način organizacije mogu otkriti nedostatke i područja koja zahtijevaju poboljšanja kako bi unaprijedila svoju ukupnu sliku kao poslodavca.

Ulaganje u edukaciju i razvoj zaposlenika je također važno za privlačenje kvalitetnih zaposlenika i zadržavanje postojećih. To može uključivati ​​ulaganje u profesionalni razvoj, osposobljavanje zaposlenika za nove vještine i tehnologije, stvaranje radne okoline koja potiče inovacije i suradnju te pružanje mogućnosti napredovanja u karijeri.

U sve kaotičnijem i nepredvidljivijem tržištu rada, lepeza aktivnosti koju nudi employer branding postaje presudni alat za privlačenje talentiranih zaposlenika i jačanje imidža tvrtke, čime se direktno jača poslovanje i sama konkurentnost organizacije. Međutim, uspješna primjena Employer Branding strategija zahtijeva istinsku i iskrenu posvećenost vodstva tvrtke. Bez pune podrške i svijesti menadžmenta prema tako kompleksnom projektu uspjeh nije moguć, a brojne aktivnosti predstavljat će samo troškovno opterećenje. Možda najveća mana Employer Branding aktivnosti jest činjenica da se rezultati rada ne vide odmah, što manje iskusne i manje svjesne menadžere „tjera“ na brzo odustajanje. Kako bi Emploer Brand zaživio i polučio dugotrajni uspjeh potrebno je veliko strpljenje, požrtvovan rad, podrška vodstva te svakako interes, suradljivost i razumijevanje zaposlenika.

S pravom kombinacijom aktivnosti, organizacije mogu stvoriti snažan Employer Brand koji će ih istaknuti u masi sličnih poslodavaca i privući kvalitetne zaposlenike koji će doprinijeti rastu i razvoju organizacije.

Izvor: Ante Lučić, MLB

Pridružite nam se na jednodnevnoj radionici na temu Employer Brand(ing)a te saznajte kako razviti autentičnu Employer Brand strategiju, uspješno komunicirati misiju, viziju i vrijednosti vaše organizacije. Na radionici ćemo vam približiti najbolje prakse u privlačenju i zadržavanju najtalentiranijih zaposlenika kao generatora vrijednosti vašeg poslovanja.