Kontroling proizvodnje
Poduzeća moraju znati od kojih se proizvoda živi, koji su proizvodi oni na kojima najviše zarađuju, a koji su oni koji su “zreli za napuštanje”. Stoga je utvrđivanje objektivne proizvodne cijene koja u sebi sadrži sve točno izmjerene direktne troškove i objektivan i sustavan raspored indirektnih troškova od neprocjenjive važnosti za kontroling kojemu je jedan od zadataka utvrditi profitabilnost svakoga proizvoda. U velikom asortimanu proizvoda kontroling je zadužen za transparentnost njihova potencijala.
Želite li saznati više o kontrolingu u proizvodnim poduzećima
Zatražite više informacija!
Najvažniji kriterij obično je ostvarena kontribucijska marža, razlika u cijeni i količina prodaje. Najkvalitetniji izvor prihoda su proizvodi na kojima ostvarujemo veliku razliku u cijeni (imamo jeftinu proizvodnju, a veliki tržišni potencijal). Ali jednako tako moramo imati jasnu sliku o tome koji proizvodi ostvaruju malu razliku u cijeni kako se za takve proizvode ne bi planirala značajna marketinška ulaganja.
Kontroling mora s posebnom pažnjom pratiti proizvode koji imaju visoku cijenu proizvodnje, a na tržištu se ne može ostvariti zadovoljavajuća prodajna cijena. Samim time, najrentabilniji proizvodi bit će oni koji imaju najveću razliku u cijeni i koji se najviše prodaju. Najmanje rentabilni bit će oni koji imaju najmanju razliku u cijeni i koji se malo i sporo prodaju.