Edukacije
JEDNODNEVNA RADIONICA
Kontroling troškova – kako izračunati efikasnost rada i kako potaknuti ljude na odlučivanje
- Altius savjetovanje, Dragutina Domjanića 25, Zagreb
- Trajanje 1 dan / 7 sati
- Cijena / 200,00€ + PDV
- Na cijenu ostvarujete 5% popusta.
Nema novih termina održavanja
Ova edukacija posljednje je održana 3.6.2019.
Rad u grupama na praktičnim primjerima
Samostalan rad uz interpretaciju
Donošenje odluka prema mapi posljedica
Igra „dva klana“
– razmišljate o paradoksima karakterističnim za ponašanje troškova
– ne uspijevate troškove „držati pod kontrolom“… jednostavno – rastu brže od prihoda
– pitate se kako izračunati granični trošak
– niste sigurni koji troškovni model (varijabilni, ABC, ciljani, životnog vijeka) primijeniti na području kalkulacije, a koji na nižim razinama kontribucije
– pitate se koji model primijeniti kod obračuna škarta (zanemarivanja vs posebnog elementa troška)
– niste sigurni kako kreirati „tablice troškova“
– želite kreirati „what if“ analizu troškova, ali do sada niste u tome uspjeli – analiza slučaja može obuhvatiti sljedeća pitanja i scenarije na trenutni rezultat:
1.) voditelj proizvodnje misli da bi proizvod 1 trebalo kupovati, a ne proizvoditi. Predlaže dobavljača koji mu može isporučiti proizvod po cijeni od 320 kn/t, ako se nabavi količina od 2000 do 3000 komada. Drugi proizvodi koji zadovoljavaju traženu kvalitetu se ne mogu naći na tržištu.
2.) kontroler misli da treba ukinuti proizvodnju proizvoda 4 i prihvaća povećanje proizvodnje proizvoda 3 za tri puta i proizvoda 2 za 500 komada. Provizije za prodaju proizvoda 3 treba također povećati na 15 kn/t.
pitate se kako kod odlučivanja o troškovima koristiti CVP analizu
niste sigurni kako izračunati efikasnost rada i jesu li troškovi rada fiksni ili varijabilni troškovi- previše vremena trošite na pronalaženje ključeva za raspored indirektnih troškova – pitate se je li to zaista potrebno
- razmišljate o ABC pristupu kod pružanja usluga, ali vas brinu reakcije
- niste sigurni kako pratiti kapitalne izdatke i kada se ulaganja počinju efektuirati
- želite ljude poticati na odlučivanje i upravljanje troškovima vlastitih centara odgovornosti, ali niste sigurni u model koji pritom treba primijeniti
Iz radionice izdvajamo:
- koja je uloga troškova u poslovanju i kako ih klasificirati
- podaci o troškovima neophodni za menadžersko izvještavanje
- posebnosti direktnih i indirektnih troškova
- posebnosti fiksnih i varijabilnih troškova
- indirektni troškovi i “ključevi” njihove raspodjele
- granični troškovi – na što upozoravaju
- posebnosti praćenja troškova uprave i prodaje uz karakteristične troškovne modele
- kako rasporediti troškove iz neproizvodnih u proizvodne odjele
- analiza točke pokrića, planiranje troškova, količine proizvodnje/prodaje i njihov utjecaj na dobit
- utjecaj promjene razine aktivnosti na apsorpcijski i marginalni pristup troškovima
- varijabilni vs apsorpcijski vs ABC pristup troškovima
- posebnosti Kaplanovog pristupa troškovima
- planiranje kapitalnih izdataka
- računovodstvena stopa povrata ulaganja vs metoda interne stope rentabilnosti vs metoda neto sadašnje vrijednosti
- koji su troškovi značajni za donošenje odluka i mjerenje uspješnosti poslovanja – relevantni vs irelevantni troškovi, diferencijalni ili inkrementalni troškovi
- kako uspostaviti uspješan program za smanjenje troškova i kako u proces uključiti sve zaposlene – pristupi mjerenjima uspješnosti (povrat od ulaganja ROI – prednosti i nedostaci ove metode, procjena uspješnosti društva u cjelini, rezidualna dobit)
Radionica je namijenjena:
- svima koji rade na poslovima kontrolinga
- menadžmentu svih razina koji želi poslovanje poduzeća učiniti uspješnijim
- svima koji rade na poslovima plana i analize
- svim odjelima u poduzeću čiji je zadatak optimizirati troškove svog odjela